MENIU INCHIDE

REGULAMENTUL INTERN AL FOTO CLUB NEAMT

REGULAMENTUL INTERN AL FOTO CLUB NEAMT

Regulamentul de ordine interioară al Consiliului Director al Foto Club Neamt, completează Statutul Asociaţiei Foto Club Neamt, cu privire la modul de organizare şi funcţionare a activităţii clubului. Foto Club Neamt, ca organism naţional constituit în baza Legii nr. 246/ 18.07.2005, (publicată în Monitorul Oficial nr. 656/ 25.07.2005, pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 26/ 2000, conform Art 4) este subiectul de drept constituit din 4 artişti fotografi (membri fondatori Vlad Luncanu, Ciprian Babor ,Ionut Stefanescu si Bogdan Serban), care pe baza unei înţelegeri, au pus şi vor pune şi în viitor, în comun şi fără drept de restituire, contribuţia lor materială, cunoştinţele şi aportul lor în muncă pentru realizarea unor activităţi specifice de interes general nepatrimonial.

Conform art.l (2) a OG nr. 26 din 30.01.2000, Foto Club Neamt este o persoană juridică de drept privat, fară scop patrimonial. Fotoclubul are ca structuri de bază membri săi, cu care va fi în legătură directă, oferind şi primind de la aceştia informaţiile de care membri componenţi au nevoie, pentru buna desfăşurare a activităţilor din domeniul fotografiei artistice.

          Prin programele stabilite, Foto Club Neamt işi propune:

  • intâlniri lunare ale membrilor fotoclubului
  • expoziţii de fotografie individuale şi de grup
  • tabere de creaţie
  • schimb de experienţă cu alte fotocluburi din ţară şi străinătate
  • incurajarea membrilor să participe la saloanele naţionale şi internaţionale de fotografie
  • susţinerea şi promovarea membrilor fotoclubului prin expoziţii de fotografie
  • sprijin logistic şi material a membrilor fotoclubului pentru realizarea expoziţiilor personale de fotografie
  • organizarea de manifestări, saloane, festivaluri, concursuri, expoziţii pentru promovarea artei fotografice
  • dezvoltarea şi stimularea creativităţii in arta fotografică prin organizarea de seminarii şi workshop-uri
  • organizarea de cursuri de fotografie menite să susţină evoluţia creativităţii şi ridicarea nivelului profesional in domeniul fotografiei.

La toate acestea membrii Fotoclubului vor avea prioritate pentru participare.

Foto Club Neamt, poate sprijini prin diferite forme specifice, activităţile Organizaţilor partenere care îşi defăşoară activităţile în: Universităţi, Uniuni, Asociaţii, Fotocluburi sau grupări fotografice cu sau fără personalitate juridică.

Foto Club Neamt decide afilierea sau nu la organizaţiile internaţionale de fotografie conform deciziei Consiliul Director; deciziile şi rezultatele afilierii vor fi comunicate membrilor săi.
Sigla Foto Club Neamt se poate expune în public (săli de expoziţii, tipărituri, mass media, web-site etc., numai cu acordul scris al Foto Club Neamt).

Expunerea siglei oficiale Foto Club Neamt, fără acordul organizaţiei constituie contravenţie şi se sancţionează conform legii şi obligarea persoanei fizice sau juridice implicate la retragerea imediată a acestuia. Neretragerea siglei pentru care nu există aprobarea comitetului director Foto Club Neamt, constituie infracţiune, pentru care persoanele implicate vor fi acţionate în Instanţe Judecătoreşti.

Cu ocazia organizării unui vernisaj al unei expoziţii de grup, de către Foto Club Neamt, Consiliului Director îi revine sarcina de a selecta fotografiile pe care un anumit membru urmează a le expune. Consiliului Director poate propune refuzul de a expune una sau mai multe fotografii numai pe motiv că ele nu întrunesc cerinţele minime de calitate, din punct de vedere tehnic și artistic.
În cazul unei expoziții personale, aprobate de Consiliul Director, orice membru al Foto Club Neamt poate solicita sprijinul (material și logistic) pentru organizarea evenimentului.

Legătura membrilor cu Foto Club Neamt va fi ţinută prin:

  • site-ul www.fotoclubneamt.ro care este interfaţa oficială de comunicare
  • adresa de mail: fotoclubneamt@fotoclubneamt.ro
  • adresa poştală: Foto Club Neamt ,B-dul Dacia nr 22 Ap54, Piatra-Neamt, Jud.Neamt, Romania

Fiecare membru Foto Club Neamt va achita cotizaţia anuală, trimestrial sau lunar, pentru anul în curs. Valoarea cotizaţiei anuale va fi stabilită de Comitetul Director al Foto Club Neamt până la 31 decembrie al fiecărui an, pentru anul următor.

Pentru anul 2018 cotizaţia a fost stabilită la suma de 120 lei (10 lei/luna)

În situaţia în care un membru a întârziat cu plata cotizației anuale, Consiliul Director îi poate refuza participarea la un vernisaj sau orice activitate desfăşurată în cadrul Foto Club Neamt. Poate deveni membru Foto Club Neamt orice persoană fizică, indiferent de naţionalitate, sex, vârstă, apartenenţă politică sau religioasă, care recunoaşte, respectă şi aplică Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Foto Club Neamt.
Pentru a dobândi calitatea de membru se va trimite o scrisoare de intentie cu o scurta descriere personala si un portofoliu de 10 imagini in format digital la adresa de email a fotoclubului.(fotoclubneamt@fotoclubneamt.ro )

Consiliul director analizează cererea si portofoliul, urmând să aprobe sau să respingă cererea.
Pot deveni membri Foto Club Neamt şi artişti fotografi din alte ţări care recunosc, respectă şi aplică Regulamentul Foto Club Neamt

         

Membrii Foto Club Neamt pot fi:

  • Membri fondatori
  • Membri
  • Membri onorifici

Membri fondatori sunt membri asociaţi care au fondat Foto Club Neamt, constituind şi Consiliul Director, care conduc Foto Club Neamt în relaţiile acesteia cu membrii şi cu organismele interne şi internaţionale, pentru buna desfăşurare a activităţilor fotografice pe teritoriul ţării şi în condiţiile participării tuturor membrilor Foto Club Neamt la activităţi fotografice în afara graniţelor ţării.
.
Toţi membrii recunosc, respectă şi aplică Regulamentul Interior al Foto Club Neamt. Ca urmare a aprobării cererii sale, noul membru va primi un card de Membru al Foto Club Neamt şi un Certificat de Membru, beneficiind de toate drepturile ce decurg din această calitate.
Anual Consiliul Director va analiza portofoliul şi activitatea membrilor şi va putea decide promovarea celor merituoşi ca si coordonatori ai Foto Club Neamt.
Calitatea de membru onorific se obţine ca urmare a unei activităţi deosebite la nivel local şi naţional pentru sprijinirea, organizarea şi promovarea fotografiei artistice din România şi din lume.
Această distincţie se acordă de către Consiliul Director al Foto Club Neamt astfel:

  • personalităţilor marcante din domeniul artei fotografice;
  • oamenilor de artă şi cultură care sprijină şi promovează arta fotografică;
  • personalităţilor (cadrelor) din domeniul învăţământului artei fotografice;
  • personalităţilor deosebite din domeniul tehnicii fotografice;
  • artiştilor fotografi profesionişti care sprijină şi promovează activitatea Foto Club Neamt şi a mişcării fotografice.

Calitatea de membru onorific poate fi retrasa la propunerea Consiliului Director si aprobata de Adunarea Generala pentru un comportament neloial fata de Foto Club Neamt.
Membri fondatori au drept de vot deliberativ, ceilalti membrii au drept de vot consultativ.

Membri au următoarele drepturi:

  • să participe la activităţile organizate de Foto Club Neamt, să fie informaţi în timp oportun despre acestea şi să beneficieze de gratuităţile şi facilităţile precizate pentru fiecare dintre activităţile anunţate;
  • să fie sprijiniţi de Foto Club Neamt (în limita posibilităţilor) în activităţile pe care aceştia le organizează, prin consultări de specialitate gratuite şi prin prezenţa nemijlocită a membrilor Comitetului Director, atunci când aceştia sunt solicitaţi.
  • membri pot primi acreditări şi împuterniciri de reprezentare ale Foto Club Neamt, pentru activităţile interne şi internaţionale la care aceşti membri solicită să participe; solicitările acestora vor fi făcute din timp şi adresate Comitetului Director spre aprobare;
  • membrii vor putea beneficia de sprijin în condiţiile în care doresc să organizeze expoziţii personale.
  • şedinţele membrilor Foto Club Neamt au loc o data pe lună iar participarea nu este obligatorie. Şedinţele sunt conduse de către Preşedinte iar în lipsa acestuia de către Vicepreşedinte. Sinteza celor stabilite în aceste şedinţe se poate transmite membrilor absenţi prin mail, telefonic sau pe grupul de discutii sau alte mijloace de informare deschise. Preşedintele poate delega un membru al fotoclubului pentru această activitate.
  • fiecare fotografie obţinută într-una din acţiunile organizate şi desfăşurate de Foto Club Neamt rămâne în proprietatea celui ce a creat-o, în ceea ce priveşte drepturile de autor, dar poate fi folosită doar cu acordul autorului pentru promovarea asociației, situaţie în care va fi indicat autorul acesteia.

Membri au urmatoarele indatoriri:

  • să recunoască, să respecte şi să aplice Regulamentul Foto Club Neamt precum şi hotărârile Comitetului Director
  • să sesizeze Comitetul Director atunci când constată disfuncţionalităţi sau încălcări ale Regulamentului Foto Club Neamt de către alţi membri şi să contribuie activ la rezolvarea şi înlăturarea efectelor negative ale acestor nereguli sau litigii;
  • să sprijine Foto Club Neamt, în limita posibilităţilor personale, pentru punerea în aplicare a acţiunilor întreprinse atât pe plan naţional cât şi internaţional;
  • să dea dovadă de o conduită morală, să manifeste spirit de respect şi întrajutorare faţă de Foto Club Neamt;
  • să acţioneze şi să respecte principiile eticii profesionale şi să acţioneze numai în spiritul şi în interesul asociaţiei, în orice împrejurare;
  • să contribuie activ la descoperirea, promovarea şi formarea tinerelor talente din domeniul artei fotografice şi să contribuie la apropierea acestora de Foto Club Neamt prin implicarea lor în mişcarea fotografică şi să recomande primirea acestora în rândurile membrilor;
  • să achite la timp cotizaţia stabilită şi să contribuie activ la promovarea artei fotografice, în spiritul prevederilor Regulamentului Foto Club Neamt;
  • să nu întreprindă acţiuni care contravin Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Foto Club Neamt , să nu denigreze sau să participe la acţiuni care să afecteze în vreun fel prestigiul şi imaginea asociaţiei sau a membrilor Foto Club Neamt. Orice încălcare şi nerespectare a Regulamentului sau denigrare a Foto Club Neamt şi a membrilor săi, aduce după sine excluderea definitivă a celui vinovat.

Calitatea de membru Foto Club Neamt se pierde în următoarele condiţii:

  • Ia cerere;
  • prin neachitarea cotizaţiei anuale de membru Foto Club Neamt;
  • ca sancţiune pentru acţiuni grave îndreptate împotriva intereselor Foto Club Neamt şi membrilor săi.

Pierderea calităţii de membru Foto Club Neamt se stabileşte de către Consiliul Director.

Hotărârile Consiliului Director sunt definitive, irevocabile şi incontestabile.

Foto Club Neamt este condus de Adunarea Generală a Membrilor Fondatori.

Organele de conducere ale Foto Club Neamt sunt:

Adunarea Generală a Membrilor Fondatori
Consiliul Director

Adunarea Generală a Membrilor Fondatori se întruneşte anual în cursul primului trimestru al anului respectiv. Lucrările sale se desfăşoară în locul şi la data comunicate fiecărui Membru Fondator Foto Club Neamt cu cel puţin 2 (două) luni înainte de data stabilită. Adunarea Generală se convoacă de regulă de preşedintele Foto Club Neamt,dar mai poate fi convocată şi de vicepreşedinte.

Adunarea Generală a Membrilor Fondatori are următoarele atribuţii:

  • dezbate şi ia hotărâri privind activităţile Foto Club Neamt şi ale Consiliul Director
  • dezbate şi hotărăşte eventualele propuneri de modificare a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Foto Club Neamt, precum şi de modificare a atribuţiunilor funcţionale ale membrilor Consiliul Director
  • validează la fiecare 2 (doi) ani Consiliul Director şi reconfirmă total sau parţial componenţa funcţiilor şi persoanelor încadrate pe aceste funcţii. In cazuri speciale pot avea loc sesiuni extraordinare ale Adunării Generale pentru soluţionarea problemelor ivite.
  • analizează şi validează hotărârile Consiliul Director privind primirile, retragerile sau excluderile de membri Foto Club Neamt şi soluţionează propunerile, sesizările sau plângerile membrilor Foto Club Neamt;
  • analizează şi aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul financiar încheiat şi aprobă proiectul de buget pe anul următor
  • Hotărârile Adunării Generale se iau prin majoritate simplă.
  • Componenţa Consiliul Director se alege din 2 în 2 ani de către Membrii Fondatori şi membrii cotizanţi, începând cu anul 2018.
  • Consiliul Director este organul de conducere ordinar al Foto Club Neamt care urmăreşte şi pune în aplicare toate problemele aprobate de Adunarea Generală şi ţine permanent legătura cu membrii Foto Club Neamt, anunţându-i din timp despre activităţile interne şi internaţionale ce urmează să aibă loc.
  • Consiliul Director ţine legătura cu organizaţiile partenere şi cu cele internaţionale de profil, precum şi cu celelalte organisme, organizaţii şi asociaţii naţionale din alte ţări, cu care acesta va stabili relaţii de colaborare.

 

Componenţa Consiliul Director este următoarea:

1. Preşedinte: Ciprian Babor
2. Vicepreşedinte: Vlad Luncanu
3. Membru fondator: Ionut Stefanescu
4. Membru fondator: Bogdan Serban

Foto Club Neamt se poate dizolva conform Hotărârii Adunării Generale a Membrilor Asociaţi şi se aduce la conoştiinţa tuturor membrilor Foto Club Neamt în termen de 30 de zile calendaristice de la data hotararii.

Bunurile şi fondurile existente la data dizolvării vor fi transferate organizaţiei sau organizaţiilor succesoare.
Cedarea şi transferul, atât către gestionarul cât şi către succesorul de drept, se va face printr-un act notarial, în prezenţa tuturor membrilor Consiliul Director, semnat de aceştia şi de reprezentanţii succesorilor legali.

Consiliul Director are obligaţia să anunţe organizaţiile naţionale şi internaţionale cu care Foto Club Neamt a stabilit relaţii de colaborare dizolvarea asociaţiei.

Situaţiile neprevăzute şi elementele noi apărute pe plan naţional şi internaţional care pot fi incluse în activitatea Foto Club Neamt, se rezolvă de către Consiliul Director.

Prezentul REGULAMENT poate suferi modificări sau completări, la propunerile Membrilor Fondatori

Prezentul REGULAMENT a fost aprobat de Adunarea Generala a Membrilor Fondatori la data de 14 ianuarie 2018.

Pentru anul 2018 cotizaţia a fost stabilită la suma de 120 lei.

Plata cotizatiei se face prin virament bancar in urmatorul cont:

ASOCIAŢIA FOTO CLUB NEAMT ROMANIA
Banca Transilvania
RO45BTRLRONCRT0353969501

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: